خدمات چاپ یووی ، چاپ بر روی سطوح سخت و نرم

دستگاه چاپ

فلت بد


خدمات چاپ یووی

امروزه انواع مختلف خدمات چاپ ، ارتباطی نا گسستنی با تبلیغات دارد. از این رو انواع مختلف خدمات چاپ مانند چاپ یووی، چاپ سابلیمیشن، چاپ اکوسالونت با توجه به کارایی های مختلف ، مخاطبان خاص خود را دارند.

در این میان چاپ یووی اگر چه در بازار ایران یک چاپ نو ظهور محسوب می شود اما در همین مدت نسبتا کوتاه مخاطبان بسیاری را جذب کرده است.کیفیت بالای چاپ یووی باعث رشد روزافزون ان گردیده است. از این رو در این مقاله سعی شده خدمات چاپ یووی و قابلیت های ان معرفی گردد.

خدمات چاپ یووی روی چه بستر هایی قابل چاپ است؟

چاپ یووی نوعی از چاپ دیجیتال است که از اشعه فرابنفش برای خشک کردن یا به اصطلاح پخت جوهر یووی استفاده می کند. تفاوت عمده چاپ یووی با چاپ سابلیمیشن و اکو سالونت در نحوه ی خشک شدن جوهر چاپ است که شاید درنگاه اول بسیار ساده به نظر برسد اما در عمل تفاوت های زیادی ایجاد کرده است.

هنگام چاپ یووی پس از افشانده شدن جوهر چاپ روی بستر چاپ توسط هد دستگاه، بلافاصله جوهر در معرض تابش نور فرابنفش قرار می گیرد و همین باعث خشک شدن سریع طرح چاپ شده می شود. این کار همچنین به طرح جرم داده و باعث برجسته شدن ان می شود به علاوه چون هد دستگاه با بستر چاپ تماس ندارد شما می توانید از چاپ یووی برای چاپ روی تقریبا هر بستری استفاده کنید. فقط کافی است محصول شما با ابعاد و میزان حداکثر ارتفاع قابل چاپ دستگاه مغایرت نداشته باشد.

printing services

خدمات چاپ

خدمات چاپ روی سطوح سخت

قاب تلفن همراه: با استفاده از چاپ یووی شما می توانید طرح های برجسته را روی قاب تلفن همراه چاپ نمایید.

پلکسی و مولتی استایل: چاپ روی پلکسی بااستفاده از چاپ یووی به سادگی و با کیفیت بالا امکان پذیر است. این کار در بسیاری از موارد بدون استفاده از کوتینگ مخصوص و فقط با استفاده از رنگ سفید و چهار رنگ اصلی امکان پذیر است.

کاشی و شیشه: چاپ روی کاشی و شیشه با استفاده از چاپ یووی با کیفیت بالا امکان پذیر است. البته این کار نیازمند تشخیص کوتینگ و وارنیش مناسب به منظور دستیابی به ماندگاری و درخشندگی مطلوب است.

لازم به ذکر است که چاپ یووی قابل چاپ روی پلاستیک و سطوح دیگر هم می باشد.

خدمات چاپ روی سطوح نرم

چرم: خدمات چاپ روی چرم مصنوعی و طبیعی با کیفیت بالا امکان پذیر است. البته در بعضی از موارد استفاده از کوتینگ لازم است.

پارچه: خدمات چاپ یووی روی پارچه با دستگاه های فلت بد پرینتر شرکت ما، قابلیت چاپ به صورت بافت پارچه ای دارد. این کار باعث می شود که چاپ به صورت بافت پارچه ای به نظر برسد.

چاپ یووی چه برتری نسبت به سایر چاپ ها دارد؟

  • چاپ روی بازه ی گسترده ای از بسترهایی با جنس متفاوت : بر خلاف دیگر چاپ های حاضر،چاپ یووی روی هر سطحی قابلیت چاپ دارد با این توضیح که برای بعضی سطوح نیاز به اماده سازی و استفاده از پوشش مخصوص (کوتینگ-coating) می باشد.چوب ، فلز ، پلاستیک و سرامیک حتی روی CD و بتن هم از این چاپ استفاده شده است.
  • عدم نیاز به اماده سازی بستر چاپ در بیشتر موارد : همانطور که اشاره شد چاپ یووی در بیشتر موارد نیازی به اماده سازی ندارد .اما لازم به ذکر است که برای سطوحی مانند کاشی و شیشه استفاده از کوتینگ برای ماندگاری بیشتر و لاک مخصوص (وارنیش) برای براق شدن کار بی تاثیر نیست.
  • مقاوم در برابر گرما، رطوبت، پاک کردن و خراش : چون چاپ یووی توسط نور فرابنفش بلافاصله خشک می شود از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار است.
  • زمان سریع خشک شدن یعنی افزایش سرعت چاپ: با توجه به کاربردها و کیفیت چاپ، چاپ یووی سرعت مناسبی دارد و این به معنای افزایش سرعت تولید است.
  • چاپ لایه های رنگ مختلف در ان واحد: دستگاه های چاپ یووی قابلیت چاپ لایه های رنگ مختلف در ان واحد را دارند به این معنا که مثلا در یک پرینت ابتدا رنگ سفید و بلافاصله رنگ اصلی را پرینت می گیرند.
  • پتانسیل بالا برای خلاقیت و نو آوری: قابلیت چاپ روی اجسام مختلف و دقت بالا شما را با دنیایی از خلاقیت روبرو می کند. چاپ عکس روی پلکسی، شیشه، کاشی و سرامیک و حتی قاب گوشی تنها بخشی از قابلیت های موجود است.
  • سالم تر برای محیط کار و سیاره شما: جوهر یووی مانند جوهرهای دیگر ایزوپروپیل الکل تولید نمی کند. ترکیبات الی فرار (VOCs) ،را به اتمسفر نمی افزاید. بنابراین بویی به وجود نمی آید که نیاز به تهویه باشد. این کار محیط کاری کار آمد تری را برای کارکنان شما ایجاد می کند.

چاپ عکس با کیفیت با استفاده از چاپ یووی

قابلیت چاپ روی اجسام مختلف و دقت بالا این امکان را به وجود می آورد که استفاده از چاپ یووی در صنعت تبلیغات یک امتیاز باشد برای کسانی که کارهایی با کیفیت بالا می خواهند. برای این کار شما به یک پرینتر یووی و یک عکس دقیق با کیفیت نیاز دارید.

جوهر یووی چه تفاوتی با سایر جوهر ها دارد؟

  • خشک شدن فوری جوهر در سرعت های مختلف چاپ
  • قابلیت پرینت بر روی متریال های سخت و نرم مثل چرم، پی وی سی، آلومینیوم، پلکسی، شیشه، چوب و….
  • انعطاف پذیری بالای جوهر و مقاومت در مقابل ترک خوردگی
  • چسبندگی قوی بر روی متریال های کوتینگ خورده و بدون کوتینگ
  • بوی کم و دوستدار محیط زیست
  • مقاومت بالا در مقابل الکل و خراش
  • بیشتر از 3 سال ماندگاری در فضای بیرونی
  • استفاده از تکنولوژی نانو، ذرات پیگمنت کمتر از 100-200 نانومتر می باشد که کوچکتر از قطر نازل های هد می باشد که باعث جلوگیری از گرفتگی هد میشود.

سیکلو هگزانون چیست: مایع بی رنگ متمایل به زرد است که بویی مانند استون دارد و به عنوان رنگ بر در حلال رزین های سنتزی، طبیعی، سلولوز، چربی ها و واکس ها کاربرد دارد.

چاپ یووی چیست؟

انواع دستگاه چاپ یووی

فلت بد: دستگاه چاپ فلت بد فقط روی اجسام تخت، یا اجسامی که دارای قسمتی تخت هستند که امکان چاپ روی ان میسر باشد. فلت بد یعنی تخت تخت.

رول به رول: برای مواردی که مواد اولیه ی کار به صورت بسته بندی های رولی باشد.

ترکیبی (هایبرید): به دستگاه هایی که قابلیت فلت بد و رول به رول را به صورت همزمان دارند اصطلاحاً هایبرید گفته می شود.

کوتینگ چاپ چیست؟

با توجه به این نکته که کوتینگ چاپ به معنای پوشش است و با کاربرد واژه (پوشش) مفهوم کوتینگ کاملا منتقل می شود تا جایی که امکان داشته در این مطلب از کلمه پوشش به جای کوتینگ استفاده شده است. پوشش های چاپی در محصولات چاپی عمدتا برای حفاظت و یا برای رسیدن به برخی از جلوه های بصری استفاده می شود. پوشش ها می توانند از رطوبت، خراشیدن و خط و خش محافظت کنند.

آنها همچنین می توانند به یک یا دو طرف یک قطعه چاپی برای ایجاد یک جلوه براق یا خنثی اعمال شوند یا می توانند به طور انتخابی برای برجسته کردن یک قسمت تصویری خاص مورد استفاده قرار گیرند. پوشش ها یک سطح صاف را فراهم می کنند و مقدار و ترکیب یک پوشش خاص بر خواص مانند جاذب جوهر تاثیر می گذارد.

درباره کوتینگ چاپ بیشتر بخوانید…

جوهر اکوسالونت، مناسب برای بنر، استیکر، کاغذ دیواری، مش، فیلم های back light

جوهرهای سالونت سبک برای جوهر افشان ها، اغلب به نام جوهر اکوسالونت (حلال های زیست محیطی) در اوائل سال 2000 برای کار تبلیغات عمومی به وجود آمد. آنها در پاسخ به تقاضای صنعت برای جوهر های اپراتور و مشتری دوستانه تر نسبت به جوهر های سالونت اصلی به وجود آمدند.

درباره جوهر اکوسالونت بیشتر بخوانید…

دستگاه فلت بد یووی ۶۰۹۰

دستگاه فلت بد یووی ۶۰۹۰ با هد اپسون ، یک دستگاه سایز کوچک با قابلیت چاپ با رنگ سفید و رنگی به صورت همزمان و مصرف ۱۵میلی لیتر برای هر متر مربع است که دستگاه مناسبی برای کاربرانی است که قصد ورود به صنعت چاپ یووی را دارند. اطلاعات زیر مربوط به دستگاه فلت بد یووی ۶۰۹۰ می باشد.

درباره این دستگاه بیشتر بخوانید…

دستگاه فلت بد یووی ۶۰۴۰ با هد اپسون

دستگاه فلت بد یووی ۶۰۴۰ با هد اپسون ، یک دستگاه سایز کوچک با قابلیت چاپ با رنگ سفید و رنگی به صورت همزمان و مصرف ۱۵میلی لیتر برای هر متر مربع است که دستگاه مناسبی برای کاربرانی است که قصد ورود به صنعت چاپ یووی را دارند. اطلاعات زیر مربوط به دستگاه فلت بد یووی ۶۰۴۰ می باشد.

درباره این دستگاه بیشتر بخوانید…

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =